Rabu, 4 Julai 2012

Talam Penempel ...Kawan atas kepentingan (Friends with benefit)


Dalam setiap evolusi kehidupan, sudah pasti kita akan mengalami proses pertambahan kenalan baru. Jarang terjadi proses pengurangan kenalan melainkan and hanya berada dalam satu takuk populasi yang statik dan tidak pernah berganjak ke takuk lain. Barangkali populasi takuk tempat anda berada berkurangan sebab semuanya berpendirian macam anda dan apabila seorang demi seorang mati maka berkuranglah kenalan anda.

Baik, berbalik kepada topik yang hendak diperkatakan. Seperti yang diuar-uarkan dalam proses evolusi kendiri pelbagai ragam manusia akan kita temui dan pastinya golongan ini akan kita jumpa tidak kira di populasi manapun anda berada waima seorang saja.

Mungkin kita tidak sedar akan kewujudan golongan ini dalam kalangan kenalan yang kita ada, namun anda kenalah bijak mengesan kewujudan fizikal mereka. Cuba anda renungkan, dalam proses evolusi kehidupan anda, ada atau tidak kawan-kawan anda yang menempel bagai isi dengan kuku setiap kali anda menaiktaraf kehidupan anda?

Bukan hendak menghasut apatah lagi berkata buruk tapi kadangkala golongan ini lebih kurang macam sang penglipur lara. Berbaik dengan kita dengan tujuan senang hendak bersosial, berjalan dan sebagainya. Tapi pabila kita merudum satu haram tidak cuba mendekati kita walau semilimeter pun.

Golongan ini wajar kita gengkan bersama golongan penglipur lara. Gelaran yang paling sesuai untuk golongan ini mungkin talam penempel. Manakan tidak mereka ini akan sentiasa mengiyakan segala kata kawan-kawan yang ada kepentingan demi menjaga kebaikan dan kehendak sosial mereka.

0 ulasan :