Khamis, 25 September 2008

Alhamdulillah....segala puji bagi Allah S.W.T....

Alhamdulillah....segala puji bagi Allah S.W.T....

Itu jek yang aku dapat ucapkan hari ni sejurus aku terima surat pengesahan jawatan aku dari technical director aku.

Hurm...hari ni dah genap 6 bulan 6 hari aku bekerja kat sini.Mase mule2 masuk, 3 bulan aku keje under main company, lepas tu aku diserapkan dalam anak syarikat yang memang betul2 memfokuskan terhadap proses development software.

Hari ni lak, jawatan aku dah disahkan.Aku bersyukur sangat2....
Bile ingat balik sejarah join cmpany ni, aku bersyukur sesangat sebab aku terpilih.

Mase interview day, aku masuk bilik interview dengan pakai seluar jeans levis kesayangan aku yang abang aku belikan, tshirt quicksilver hitam x berkolar yg ketat sket, kasut nike air force...mase tu rambut aku tengah panjang, x bersikat...memang mcm budak2 bermasalah.

Tapi, rezeki masing2 memang bukan urusan manusia sebab semuanya ditentukan Allah. Walaupun mase tu ade calon yg ade education background yg lagi gempak, pengalaman keje....kalau nak dibandingkan dengan aku yg mmg sgt2 mentah....

First task aku mase masuk keje kene main2 dengan detector mesin deposit cek.Kat mesin ni ade 32 detector dan aku kene kenal pasti kedudukan, dan boolean kod yg diorang pegang....hahaha....seronok....

settle yang tu, aku kene tacap sket sms servis sambungan dari keje bhgn detector tu.Aku kene make sure kod2 yg mesin tu kuarkan akan dihantar ke no2 yg berdaftar menggunakan sms...adoi..nak nangis gak r...tapi, berbaloi gak aku abeskan kredit2 top up aku sbb servis tu jadik....Syukur x terhingga....

sekarang, keje2 tu aku dah x buat sejak 3 bulan lepas.Skrg aku lebih kepada development team.Hurmmm...banyak pengalaman sejak 6 bulan aku kat cni.Ape2 pun, bagi sesape yg bace aku harap korg doakan aku k.....salam...

2 ulasan :

Xonos berkata...

Waaa...Bestnya! Congratz! Habis tu gaji naik tak? Mcmana dengan Dayana?

icChan berkata...

hurm...dadai pon same gak....gaji pon naik sket....hehehe